Penahanan Dr Maza...

View previous topic View next topic Go down

Penahanan Dr Maza...

Post  budak_sanggang on Mon Nov 02, 2009 6:52 pm

Salam...

Apa pandangan sahabat semua tentnag penahanan Dr Maza... ??? Any komen... Kongsikan di sini. Terima kasih

budak_sanggang

Posts : 106
Join date : 2009-11-01
Age : 45
Location : Temerloh - Pekan - Kuala Pilah

View user profile http://higoat-2009.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Penahanan Dr Maza...

Post  azharali on Tue Nov 03, 2009 2:55 pm

ntahla bro..kesian dr.maza, apa2 pun itu mungkin kifarah atas salah dan silapnya sendiri walaupun ada kemungkinan hasil PHD para GEROMBOLAN atau para2 jumud agama atau sebagainya...(jgn jumud sgt, sebab kalo kita jumud bukan kita sorang yg jumud..ada lagi org yg lebih jumud...hehehe!)

azharali

Posts : 6
Join date : 2009-11-02

View user profile

Back to top Go down

Mufti.....

Post  budak_sanggang on Thu Nov 05, 2009 2:49 pm

azharali wrote:ntahla bro..kesian dr.maza, apa2 pun itu mungkin kifarah atas salah dan silapnya sendiri walaupun ada kemungkinan hasil PHD para GEROMBOLAN atau para2 jumud agama atau sebagainya...(jgn jumud sgt, sebab kalo kita jumud bukan kita sorang yg jumud..ada lagi org yg lebih jumud...hehehe!)


Salam sahabat blog...

" Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria berkata, tindakan itu adalah wajar kerana bekas mufti itu secara terang-terangan tidak mengikut undang-undang yang ditetapkan dalam pentadbiran agama negara ini. "


Sinar harian : 5 Novermber 2009

Alhamdulillah baru balik menggoreng nasi kat kodai hehe. Konyang bebenor rasa. Sompek sei belek2 Sinar harian... tajuknya 2 mufti sokong JAIS. ekeke. Mufti negeri aku plak tu... jadi kenalah abi bersama mufti negeri sendiri. Mufti Pahang dan Perak.

Alasannya mudah dan simple... DR MAZA mantan seorang mufti dia sepatut tahu dan paham bab2 tauliah ni... kalau dia orang yang tahu dan paham langgar siapa lagi nak diharapkan ikut undang2... Kalau tak nak ikut lain kali jangan buat undnag2. lagipun undang2 dunia je. Boleh ubah suai. Tapi kalau dah buat kenalah ikut tak gitu DR???

Camnilah kalau nak lebih mudah abi cadangkan... semua pemegang ijazah pengajian Islam dari mana-mana Univsersiti dibenarkan untuk berucap di mana-mana masjid atau surau di mana-mana tempat di Malaysia. Mudahkan??? tak perlu tauliah... just maklumkan sahaja pada pimpinan daerah atau satu2 tempat tersebut. Tauliah ni untuk mereka yang bukan dari pengajian Islam tetapi berminat untuk bersama menyebarluaskan Islam.

Amacam cadangan abi??? Ok ke Ko??? Bincanglah... hahaha

budak_sanggang

Posts : 106
Join date : 2009-11-01
Age : 45
Location : Temerloh - Pekan - Kuala Pilah

View user profile http://higoat-2009.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Penahanan Dr Maza...

Post  Sponsored content Today at 12:39 pm


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum