Tip2 KECANTIKAN

View previous topic View next topic Go down

Tip2 KECANTIKAN

Post  pokoksena85 on Wed Nov 04, 2009 4:09 pm

1. Minum banyak air... minum.. minum dan minum! Bukan air coke atau air berperisa seperti kopi dan teh tapi air suam atau air mineral! Dengan minum banyak air bersih dapat membantu membuang toksin dalam badan, menjaga kesihatan kulit dan juga membantu membakar kalori dalam badan. Senang bukan?.
2. Bersenam ! Baik utk kesihatan.. elok utk rohani! Berjalan di sekitar rumah pun satu bentuk senaman yg mudah! Jgn malas utk bersenam... lepas bangkit tidur, cuba lakukan sedikit senaman regangan utk melancarkan kembali peredaran darah.

3. Jangan merokok. Merokok merosakkan kulit dan juga menjejaskan kesihatan. Semua orang tahu tu.. jadi kenapa nak merokok?? Nak kuruskan badan?? Kurus sebab merokok hanya kerana badan kita dah berpenyakit, jadi kuruslah! Jika org memilih antara sihat dan berpenyakit.. pasti org lebih nak sihat, kan???

4. Tidur yg cukup... Jgn asyik berjaga waktu malam... tak elok tu. Waktu malam kan dikhaskan utk tidur? Tak cukup tidur akan membuat anda kelihatan lebih tua dan mata lebam.

5. Pada waktu tertentu, benarkan kulit anda berehat dari memakai sebarang mekap. Kulit juga perlu bernafas! Jgn biarkan sisa2 mekap melekat di muka ketika masuk tidur. Rajin-rajinlah cuci muka. Kat rumah.. tak payahlah sapu itu ini... cukuplah dgn wajah yg bersih.

6. Makan yg cukup tapi bukan berlebihan. Jgn sebab nak kurus, anda rela berlapar setiap hari. Cara yg baik, makan ketika lapar dan berhenti sebelum kenyang. Makanan memberikan tenaga dan vitamin yg diperlukan badan tetapi jeling-jelinglah makanan anda. Pastikan ia menu sihat dan bukan penuh lemak atau junk food dan fast food semata-mata.

7. Luangkan masa utk memanjakan diri seperti membuat facial atau mencuci rambut di salun, sauna dan spa atau nikmati saja mandian buih di rumah! Tak semestinya di salun.. anda juga boleh memanjakan diri dengan melakukan sendiri di rumah. Jika rajin.. cari pelbagai jenis bunga yg wangi dan lakukan sendiri mandian bunga. Bunga dikatakan mempunyai energi tersendiri utk mencantikkan tubuh badan.

8. Elakkan stress. Stress mempercepatkan proses penuaan. Nikmatilah muzik lembut di kamar bagi meredakan ketegangan.

9. Don't worry, be happy. Anggap diri anda hebat dan cantik, pasti anda akan kelihatan hebat!! Jika kita yakin dengan diri kita, tentu penampilan kita pun cantik!

10. Ketawa penghibur duka! Jadi ketawalah apabila bergurau senda dgn famili atau kawan2. Jangan memoyokkan diri atau menarik muka masam. Anda hanya menambahkan kedutan di muka.

Okay?? Mudah bukan.... kecantikan bermula dalam diri dan amalan sehari-hari!

pokoksena85

Posts : 199
Join date : 2009-11-03

View user profile http://mazlina85.blogspot.com

Back to top Go down

re:petua kecantikan

Post  ONEna on Wed Dec 02, 2009 11:47 am

wah..good info..mesti tukang bgi tips nie comey n cantik berseri..yes..sbenarnya kita sendiri yg akn buat diri kita cantik..yg pnting jga mkn..sbb kita adalah apa yg kita makan..hehe Very Happy

ONEna

Posts : 76
Join date : 2009-11-05

View user profile

Back to top Go down

Re: Tip2 KECANTIKAN

Post  pokoksena85 on Thu Dec 03, 2009 1:07 pm

KECANTIKAN HAK MILIK INSAN.. Very Happy
sama gak ngan HENSEM

pokoksena85

Posts : 199
Join date : 2009-11-03

View user profile http://mazlina85.blogspot.com

Back to top Go down

cantik dimata cantik dihati

Post  ONEna on Thu Dec 03, 2009 4:44 pm

pokoksena85 wrote:KECANTIKAN HAK MILIK INSAN.. Very Happy
sama gak ngan HENSEM

Betui betui.takde yg tak cantik melainkan cantik sahaja..utk kulit cantik tmbahkan orange dlm menu harian anda. Basketball

ONEna

Posts : 76
Join date : 2009-11-05

View user profile

Back to top Go down

Re: Tip2 KECANTIKAN

Post  pokoksena85 on Thu Dec 03, 2009 4:48 pm

ONEna wrote:
pokoksena85 wrote:KECANTIKAN HAK MILIK INSAN.. Very Happy
sama gak ngan HENSEM

Betui betui.takde yg tak cantik melainkan cantik sahaja..utk kulit cantik tmbahkan orange dlm menu harian anda. Basketball

USAHA kena ader gak utk kelihatan CANTIK..
cari sy pun leh gk..huhuuh (nk PROMOTE)
jgn marae ye.. NAK CANTIK KO?

pokoksena85

Posts : 199
Join date : 2009-11-03

View user profile http://mazlina85.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Tip2 KECANTIKAN

Post  Sponsored content Today at 12:38 pm


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum